68-300 Lubsko, ul. Moniuszki 36, tel. 68-3721971, e-mail: trojkalubsko@wp.pl

11 października 2016

Z wizytą w Hiszpanii

   

   W dniach 19-23 września 2016 r. w szkole w Perafort, koło Tarragony w Katalonii (Hiszpanii) odbyło się czwarte międzynarodowe spotkanie projektowe. W spotkaniu brało udział dwunastu nauczycieli ze szkół partnerskich z Polski, Norwegii, Finlandii, Estonii, Chorwacji oraz nauczyciele hiszpańscy pracujący w tym projekcie.
   Josep Venciana to szkoła państwowa znajdująca się we wsi Perafort. Uczęszcza do niej 177 uczniów, a naucza tam osiemnastu nauczycielami. Większość uczniów to Katalończycy, jednak do szkoły uczęszczają też uczniowie innych narodowości: Rumuni, Marokańczycy, Kolumbijczycy. Szkołę niedawno zbudowały lokalne władze, jednakże posiada ona wyposażenie dzięki staraniom nauczycieli i rodziców. Jest to przestronny budynek, gdzie dzieci mają dużo miejsca do zabawy. Uczą się tutaj dzieci od piątego do dwunastego roku życia. Uczniowie przebywają w szkole od 9 do 16.30.
   Pierwszego dnia spotkaliśmy się na sali gimnastycznej z burmistrzem, nauczycielami i uczniami. W trakcie tego spotkania uczniowie zaśpiewali po angielsku piosenkę o przyjaźni oraz Carminę Buranę. Następnie oglądaliśmy filmy o szkołach partnerskich. W ramach CLIL nauczyciele szkół partnerskich przeprowadzili lekcje w językach narodowych. Nauczycielom z naszej szkoły przypadła lekcja w grupie przedszkolaków (czterolatków) oraz w klasie szóstej. Pani Modrzejewska pokazała przedszkolakom nasze symbole narodowe i zaprezentowała zabawy ruchowe (Bugi, Komar, Jedzie pociąg). W klasie szóstej poprosiłyśmy o napisanie listów w ich ojczystym języku. Jest to klasa „polska”, która gromadzi informacje o Polsce w trakcie trwania projektu. Z tego powodu zaprezentowałyśmy im informacje dotyczące naszego kraju w postaci prezentacji. Wzbudziła ona w dzieciach duże zainteresowanie, w szczególności zaskoczyła ich różnorodnością polskiego krajobrazu.
   Oprócz zajęć w szkole, odbyło się również spotkanie w gronie nauczycieli związanych z projektem. Przedstawiliśmy raporty po pierwszym roku realizacji projektu oraz dokonaliśmy ewaluacji metod nauczania czytania.  Ponadto, każda szkoła przedstawiła swoje metody odnośnie nauczania pisania. Tak jak na poprzednich spotkaniach wymieniliśmy się lalkami - tym razem gościmy w naszej szkole lalki z Chorwacji.
   Ponadto podsumowaliśmy konkurs "Wakacyjne czytanie", który przeprowadzany był w szkołach partnerskich. Najlepsze wyniki osiągnęła szkoła w Chorwacji. Uczniowie naszej szkoły łącznie spędzili na czytaniu 129 godzin, co pozwoliło na zajęcie drugiego miejsca. W rywalizacji pomiędzy klasami naszej szkoły wygrała klasa 5a. W konkursie indywidualnym też zwyciężyły uczennice tej klasy.
   Ustalone zostało kolejne zadanie projektu. Nazywa się ono „Continuous story” i polega na tym, iż szkoły partnerskie będą pisać wspólnie historie. Każda ze szkół napisze pierwszy rozdział “swojej” książki - w języku narodowym angielskim. Ponadto dzieci zilustrują napisany fragment rysunkiem. Co dwa tygodnie opowiadania przesyłane będą do kolejnej ze szkół partnerskich, aż do momentu, gdy całe opowiadanie będzie gotowe i wróci “do domu”, czyli szkoły, która rozpoczęła pisanie opowiadania, co przewidziane zostało na 15 grudnia.


Maria Uryś
Więcej szczegółów na blogu: 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz