68-300 Lubsko, ul. Moniuszki 36, tel. 68-3721971, e-mail: trojkalubsko@wp.pl

8 września 2017

„Erasmus+ w „Trójce”- finał edukacyjnej podróży”

Mądre polskie przysłowie mówi: wszystko co dobre, szybko się kończy. Tak też jest w przypadku programu Unii Europejskiej Erasmus+, który realizowany był w Szkole Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Lubsku w ostatnich dwóch  latach (tj. od 01. 09. 2015 do 31. 08. 2017) w ramach projektu: "ICU- a Toolbox for Optimal Teaching". Partnerami „Trójki” zostały placówki oświatowe z Norwegii, Chorwacji, Estonii, Finlandii i Hiszpanii.
 Zadania projektowe wymagały  dużego zaangażowania nauczycieli, by wypracować i udostępnić najlepsze metody pracy w celu wzmocnienia pięciu podstawowych umiejętności uczniów: mówienia, umiejętności matematycznych, czytania, pisania, informacji i technologii komunikacyjnych. Docelowym zadaniem partnerskich szkół było  stworzenie ICU Toolbox for Optimal Teaching - pakietu edukacyjnego w  wymiarze europejskim, dostępnego w wersji elektronicznej i książkowej.
Każda szkoła stworzyła lalki reprezentujące swój kraj i wyposażone w „pamiętniki”, które  „podróżowały” między partnerskimi placówkami i  brały udział we wszystkich działaniach projektu.  
Oczywiście, to uczniowie wypełniali te „pamiętniki” informacjami o swojej ojczyźnie, mieście i szkole. Dzieci w każdej ze szkół uczyły się dokonywać zakupów po angielsku, piosenek i kolęd bożonarodzeniowych w różnych językach. Ponadto uczestniczyły w lekcjach prowadzonych w językach uczestników projektu podczas międzynarodowych spotkań projektowych. Poznawały i poszerzały wiedzę historyczną o zaprzyjaźnionych krajach, zgłębiały tajemnice ich kultur.    W swoich szkołach uczniowie  uczestniczyli w  organizowanych  konkursach wiedzy o zaprzyjaźnionych krajach, w Dniu Języków Obcych. Szczególnym, a przy tym integrującym uczniów zadaniem, okazało się opracowanie wspólnej książki tzw. „Continuous story”, w której każdy rozdział to opowiadanie stworzone przez dzieci danego kraju.
 W partnerskiej współpracy liczyła się przede wszystkim praca i nowe wyzwania. Nauczyciele mieli niecodzienną okazję podniesienia kompetencji językowych (angielski), a także tych bezpośrednio związanych z warsztatem pracy, co było możliwe podczas prowadzenia i obserwowania lekcji, w ramach wymiany pomysłów i dobrych praktyk w czasie spotkań z nauczycielami z innych krajów europejskich.

W tym miejscu realizatorzy Projektu Erasmus+ pragną pięknie podziękować wszystkim, którzy pomagali nam przy realizacji tego projektu. Zdajemy sobie sprawę, że  bez Waszego wsparcia i zaangażowania nie dalibyśmy rady.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz